Svet-Stranek.cz
DreamWeb

-------------------------------Unreal Tourament 2004-------->:

-------------------------------Unreal Tourament 2004-------->


Adrenalinová komba

Vpřed, Vpřed, Vpřed, Vpřed

Speed Boost (Zvýší rychlost pohybu)

Vzad, Vzad, Vzad, Vzad

Health Boost (začne ti přibývat zdraví a pancíř)

Vpřed, Vpřed, Vzad, Vzad

Berserk (rychlejší střelba)

Vpravo, Vpravo, Vlevo, Vlevo

Invisibility (neviditelnost)

Vlevo, Vlevo, Vpravo, Vpravo

Super Jump (2x vyší výška skoku)


Příběh


Behemotimage

Píše se rok 2362. Nadchází čas nejočekávanějšího Turnaje jaký kdy byl. Očekávání, které odsouvá do pozadí podívanou i drama dřívějších událostí. Nejkvalitnější soutěžící se shromáždili a připravili na to, aby snesli zkázu na své protivníky a získaly tak slavný turnajový pohár pouze pro sebe.

Turnaj roku 2362 má nejlepší a nejkvalitnější obsazení ve své 25. leté historii. Zde máte krátké představení týmů:

The Corrupt
Xan Kriegor byl dlouho považován za nepřemožitelného, do té doby, než jej Malcolm porazil ve čtvrtém, oficiálně uznaném, finále. Po dlouhé přestávce se vrátil aby dovedl tým „Zkaženců“ fimy Liandri, zpět do šampionátu. Xan několik úvodních kol strávil mimo závodiště protože pro něj tyto kola byla příliš nezajímavá.

Thunder Crash
Po jeho všeobecně známém rozchodu s jeho dlouholetými týmovými spoluhráči, Brockem a Lauren, se Malcolm vrátil do vedení svého starého týmu, „Hromové srážky“. Malcolm momentálně prodělává rehabilitaci po zraněních, která utrpěl v loňském šampionátu, ale očekává se že bude zdráv a připraven do finále letošního Turnaje.

Iron Guard
Brock a Lauren se k Malcolmovy připojili během období jeho „vlády“ jako šampióna turnaje. Vnitřní rozepře a vzájemné obviňovaní po jejich drtivé porážce v posledním turnaji, vedlo k rozpadu tohoto týmu. Nyní se Brock a Lauren vrátili do vedení jejich starého týmu, „Železné stráže“.

Juggernauts
George je rozhodnut prokázat, že jeho jednoleté panování jako šampióna turnaje nebylo náhodou, a provedl změny v sestavě týmu „Juggernautů“, který vedl v loňském šampionátu. Společnost Axon Research vyrobila pro tým „Juggernautů“ brnění a biogenetická vylepšení, která využijí v letošním šampionátu.

Iron Skull
Tento rok bude Skaarjské impérium zastoupeno klanem „Železných lebek“, který hledá příležitost k znovu nabití své cti poté, co byl dlouho obviňován ze ztráty Skaarjské mateřské lodi během lidsko/skaarjských válek.

Sun Blade
Klan „Slunečních čepelí“ je tvořen zakládajícími členy tzv. „Chrámové gardy“ a veterány z „Pouštní legie“. Tento klan vidí svou výhru v turnaji jako svou jedinou naději na pohřeb a věčný život v „Údolí králů“ na planetě Luxor IV.

Super Nova
Klan „Supernovy“ je týmem žoldnéřů ze sedmé žoldnéřské flotily, kteří vstoupily do turnaje kvůli splacení svých dluhů společnosti Izanagi.

Black Legion
Klan „Černá legie“ je tvořen nejhrůzněji deformovanými subjekty zbrojně-genetických, mutačních testů. Tento klan má letos nového vůdce, Abaddona, který je současným vrcholným úspěchem této řady experimentů.

Fire Storm
Mokara je uznávaným a obávaným válečníkem. Mokarařina elitní bojová jednotka, „Ohnivá smršť“, vyslala na letošní turnaj tým svých nejlepších válečníků.

Hellions
Obávaní a zlořečení, napříč celým lidským vesmírem, jako piráti a odpadlíci, „Helioni“ hledají příležitosti k získání respektu jako žoldnéři. Vstoupili do turnaje kvůli tomu, aby předvedli své schopnosti svým potencionálním zákazníkům.

Blood Fist
Jediný tým v TURNAJI, který souhlasil s tím, že se stane kompletně kybernetickým. Válečníci klanu „Krvavých pěstí“ každý rok upgradují své programy a stávají se tak více a více smrtícími protivníky.

Goliath
S úspěchem Georgových „Juggernautů“ v posledním turnaji, se společnost AXON RESEARCH rozhodla, s vírou ve stejné výsledky jakých dosáhl tým „Juggernautů“, sponzorovat tým „GOLIÁŠI“.




Herní módy

image

UT2K4 obsahuje deset herních módů, s různými dalšími módy a mutátory pro každý z nich. Díky užití těchto mutátorů a dalších in-game možností existuje prakticky neomezené množství variací této hry, avšak všechny vycházejí ze základních deseti módů. V této kapitole si probereme každý základní herní mód, vysvětlíme si pravidla, cíle a základní strategie pro každý z nich. Pokud chceš více detailních tipů k jednotlivým módům, koukni se do sekce Výherní strategie. Při našem popisu začneme u těch nejzákladnějších módů a postupně budeme postupovat k těm složitějším.

Deathmatch, Team Deathmatch a Last Man Standing
V tomto prapůvodu všech FPS je cíl velice jednoduchý: zabij své protivníky a zabij je rychle. Jednotlivé hry se také hrají dokud některý z hráčů nedosáhne daného skóre, nebo dokud nevyprší daný čas, nebo dokud všem až na jednoho hráče nedojdou životy, popř. kombinace dokud nenastane kombinace některých ze tří výše uvedených možností. Je důležité zkontrolovat si cíl dané hry ještě před tím než do ní naskočíš (zmáčknutím tlačítka F1 zapneš tzv. „scoreboard“; cíl(e) dané hry se zobrazují zde), protože tvá strategie se bude odvíjet od dané situace.

Za zabití nepřítele získáš jeden bod a jeden bod ztratíš pokaždé, když zabiješ sám sebe. Jinými slovy, fragy(body)= zabití – sebevraždy. Dávej si pozor na to, aby jsi se nezabíjel příliš často, protože s každou sebevraždou (literárně řečeno) si vrážíš jeden hřebík do rakve.

Hraj tak, abys dosáhl daných cílů. Pokud je cílem dané hry dosáhnout určitého počtu fragů, jdi a udělej to nejlepší co svedeš pro to, aby jsi v co nejkratší době dosáhl co nejlepšího skóre.

Pokud je cílem mít co nejvíce fragů v daném časovém limitu, neusínej na vavřínech a snaž se vytvořit si dostatečný náskok před ostatními. Pamatuj, že není dobré dávat protivníkům šanci se na tebe dotáhnou, tím, že jim budeš poskytovat snadné fragy. Když se bude blížit konec časové limitu a ty máš nějaký náskok, prostě někam zalez a počkej si v klidu na konec. Pokud hraješ Last Man Standing je situace úplně jiná. Fragy již nadále nejsou důležité, musíš se plně soustředit na to abys co nedéle přežil. Nesnaž se však jenom sedět a schovávat na jednom místě (toto je také známo jako takzvaný „camping“; toto je shledáváno jako velice nevychované chování :o)), a taky za to budeš krutě pykat pokud to budeš zkoušet v online hře; UT2K4 na toto tvé ostudné chování upozorní všechny ostatní hráče), ale také se nesnaž být akčním hrdinou z dílny Johna Woo. Prostě buď v pohodě a nepouštěj se do žádných soubojů o kterých víš, že je nemůžeš vyhrát.

Team Deathmatch je přesně tím, čím si myslíš že je: Deathmatch s hráči rozdělenými do jednotlivých teamů. Spíše než na získávání co největšího počtu fragů je tvým cílem zaměřit se na to, aby jste ve spolupráci s ostatními členy svého teamu získaly co nejvíce fragů jako TEAM. Budeš potřebovat trošku vyladit svou taktiku s ohledem na tento specifický mód. Budeš se muset naučit jak spolupracovat se svými spoluhráči, spíše než pouze běhat a střílet na všechno, co se kolem tebe pohne. Možná, že si s klasickou Deathmatchovou taktikou vystačíš proti slabším hráčům, nebo neorganizovaným teamům, ale lepší hráči tě donutí tvrdě zaplatit pokud se o samotě pokusíš rozfragovat jejich team.

Jak přesně budeš spolupracovat se svým teamem hodně závisí na tom jakou mapu zrovna budete hrát. Na velkých, otevřených mapách, se možná budeš se svým teamem snažit kontrolovat oblast s největším počtem lepších zbraní a pickupů a budete se snažit rozdrtit nepřátelský team při jeho pokusech Vás z této oblasti vystrnadit. Naopak na menších, více klaustrofobických mapách, z tebe zůstávání v jedné oblasti udělá kus mrtvého masa dříve než řekneš „Q3Arena sucks donkey balls“. :o)))) (tohle se mi moc překládat nechce). Prostě najdi něco co bude fungovat a nesnaž se po mapě potloukat o samotě. Nechceš přece naběhnout do náruče celého nepřátelského teamu bez pomoci že??

Double Domination
V původním UT, nebyl mód Domination příliš oblíbenou záležitostí. Cílem v něm bylo kontrolovat některý, nebo všechny, vznášející se „control pointy“, které změnily svou barvu na barvu tvého teamu v okamžiku kdy ses ho dotknul. Když si po dobu tří sekund kontroloval některý z „control pointů“, získal tvůj team jeden bod. Jedním ze způsobů jak zvítězit bylo mít co nejvíce bodů v okamžiku kdy vypršel časový limit. Dalším způsobem bylo kontrolovat určitý počet „control pointů“ po určitou dobu. Jako teorie to neznělo špatně, ale ve skutečnosti se hra většinou obrátila v jeden obrovská zmatek. „Control pointy“ často měnily majitele a hra byla celkově zmatená a chaotická.

Epic a Digital Extremes mód „Domination“ dost přepracovaly pro UT2K3 a tyto změny se vrátili také v UT2K4. Nyní se v každém levelu nacházejí pouze DVA „control pointy“, a tvůj team musí kontrolovat oba tyto body po dobu deseti sekund, pokud chce získat bod. Dle našeho skromného názoru tyto změny tento mód velice oživily a udělaly z něj dobře hratelnou záležitost, kde je dobrá teamová práce klíčem k úspěchu rsp. vítězství. Rozděl svůj team na dvě skupiny přičemž každá z těchto skupin se bude soustředit na svůj „control point“. Vzhledem k tomu, že nyní musíš držet oba bodu po určitou dobu, je pouhé označení bodu a útěk k tomu druhému k ničemu, je třeba době bránit svůj bod a spolehnout se na druhou skupinu, že také odvede svou část práce

Capture the Flag
CTF byl tím nejpopulárnějším modem v UT a to z prostého důvodu. V tomto modu byla bezpodmínečně vyžadována teamová spolupráce a proti dobrým teamům to byla nezbytnost. Cílem v tomto modu je infiltrovat nepřátelskou základnu, ukrást jejich vlajku a vrátit se do své základny ke své vlastní vlajce. Zní to jednoduše, ale není tomu tak. Pokud neseš nepřátelskou vlajku a chceš zaskórovat, musíš se dotknout vlajky vlastní. Proto velice často dochází k situaci, že se vrátíš do své základny s vlajkou a musíš někam zalézt a čekat, než tví spoluhráči získají nazpět Vaši vlajku. Samozřejmostí je, že když ty čekáš nepřátelský team na tebe pořádá lov :o)).

Přidání adrenalinových bonusů přineslo do hry novou dimenzi strategií. Další věcí byla kompletní předělávka bodovacího systému, díky čemuž došlo k nápravě chyb a nedostatků v bodovacím systémů původního UT. Přestože se tvé osobní skóre nijak neodrazí na celkovém výsledku celého matche, je stále potřebné k tomu, aby bylo možno určit, jaký jsi měl podíl na úspěchu svého teamu. Kdyby tomu tak nebylo bylo by bezpředmětné mít online fungující, skóre sledující systém, pro tenhle mód hry.

V původním UT bylo bodování jednoduché: byla aplikována původní DM bodovací pravidla a navíc jsi získal sedm bodu za získání nepřátelské vlajky a další tři body jsi mohl dostat za rozfragování nepřátelského hráče, který nesl tvoji vlajku. Z vnějšku se tento systém zdál být fungujícím velice dobře: získání nepřátelské vlajky je velice důležité, takže by jsi měl dostat několik bodů. Zastavení nepřítele nesoucího tvou vlajku je taktéž důležité, takže získání více než jednoho bodu je samozřejmostí. Ale systém sám o sobě se dal velice jednoduše zneužívat (k čemuž také docházelo), a opomínal bodování několika dalších velice důležitých akcí. Zaprvé, obránci základny většinou čekaly na to až nepřítel získal jejich vlajku a až pak jej rozfragovali a to vše kvůli tomu, aby získali tři body na místo jednoho. Ještě horším bylo, že když například Váš nosič vlajky byl zabit na půl cesty mez nepřátelskou a Vaší základnou a ty jsi vlajku donesl po zbytek této cesty a zaskóroval jsi, původní nosič nezískal ani bod a to i přesto, že s vlajkou dokázal probojovat ven ze sršního hnízda a tudíž odvedl mnohem tvrdší práci. Pokud jsi úspěšně rozfragoval celý nepřátelský team během toho co jsi eskortoval svého vlajkonoše, nezískal jsi žádný bod navíc, bez ohledu na to, že jsi hrál klíčovou roli při úspěšném získání nepřátelské vlajky.

Bodový systém UT2K4 je mnohem rafinovanější, ve srovnání s archaickým systém UT99. Jsou aplikována pravidla z DM s těmito dodatky:

Zabití nepřátelského vlajkonoše: +1 bod ( 2 body celkem) 
Zabití hráče který napadá tvého vlajkonoše: +1 bod 
Znovu získání tvé vlajky ještě na území tvého teamu: +3 body ( +0 bodů pokud se tomu stalo v blízkosti vlajkového podstavce ) 
Znovu získání tvé vlajky na území nepřátelského teamu: +5 bodů 
Znovu získání tvé vlajky v bezprostřední blízkosti stanovistě nepřátelské vlajky: +7 bodů 
Vyzvednutí nepřátelské vlajky: +5 bodů 
Zvednutí nepřátelské vlajky: +5 bodů, poté co už byla úspěšně ukradena

Dodatečné body spojené se získáním vlajky: Za získání vlajky je možné udělit max. dvacet dodatečných bodů, přičemž každý z hráčů, kteří se podílely na jejím získání nedostane více jak pět bodů. Pokud je úspěšně získána vlajka, ten kdo ji vyzvednul získá pět bodů. Každý další hráč z tvého teamu, který se jí dotknul na její cestě mezi místem jejího vyzvednutí a úspěšným zaskórováním, získá podíl z těchto dvaceti bodů (maximálně však pět bodů).

Pár příkladů: 
Vyzvedneš vlajku a poneseš ji celou cestu až do své základny, kde zaskóruješ: +15 bodů

Vyzvedneš vlajku, jsi zabit, tvůj spoluhráč ji sebere a zaskóruje: +10 bodů pro tebe (vyzvednutí a nesení), +10 bodů pro spoluhráče (zvednutí a nesení).

Spoluhráč vyzvedne vlajku, ty ji zvedneš a jseš zabit, další spoluhráč ji zvedne a zaskóruje: +10 bodů pro prvního spoluhráče (+5 vyzvednutí, +5 nesení), +5 bodů pro tebe (nesení), +10 bodů pro skórujícího hráče (+5 nesení, +5 zaskórování).

Vyzvedneš vlajku, jsi zabit, spoluhráč zvedne vlajku, je zabit, nepřítel získá zpět svou vlajku: +0 spoluhráče, +0 pro tebe (neudělují se žádné body pokud není úspěšně zaskórováno).

Je to o něco komplikovanější systém než ten původní (dobrá, je to mnohem více komplikované :o))) ), ale rozhodně je to mnohem férovější systém.

Bombing Run
Jak jsme si zmínili již dříve, Assault v UT2K3 nahradil mód Bombing run, ale nyní v UT2K4 máme k dispozici oba tyto mody. Každý team má ve své základně jistou obdobu fotbalové brány a míč (Epic jej nazývá bombou) leží na půlce hraného levelu. Hráči se snaží získal míč a proběhnout s ním nepřátelskou bránou (+7 bodů pro teamové skóre), nebo jej do nepřátelské brány vstřelit (+3 body do teamového skóre). Jednotlivé hry se hrají do určitého počtu dosažených bodů popř. po stanovený čas. A opět, osobní bodové skóre není pro hru rozhodující, vítězí team s největším teamovým skóre, takže se spíše koncentruj na pomoc svému teamu a ne na své osobní skóre. V době kdy neseš mí, nemůžeš střílet ze svých zbraní, ale jsi neustále léčen, ovšem maximálně to výše 100% tvého zdravý. Léčíš se do té doby než nenahraješ, nebo upustíš míč, popř. nejsi rozfragován.

Míč můžeš kdykoliv nahrávat svým spoluhráčům a to tím způsobem, že si za použití tlačítka sekundárního módu střelby najdeš spoluhráče, kterému chceš nahrát a pak jednoduše vystřelíš míč tlačítkem primární střelby. Výběr spoluhráče tlačítkem sekundární střelby jej vlastně uzamkne jako cíl a v okamžiku kdy vystřelíš míč, se tento na něj navede jako řízená střela.

Oblíbenou taktikou v UT2K3 bylo vystřelit míč daleko před sebe a translokovat se na jeho pozici, sebrat ho a opakovat celou proceduru kolem dokola. Tato kontroverzní taktika fungovala proti nezkušeným hráčům, ale dobrý hráč dokázal rozpoznat kam jsi měl namířeno a měl pro tebe nachystaných pár raket čekajících na to, aby se s tebou setkali na konci tvé cesty. Proto se toto v UT2K4 ztíženo tím, že pokaždé když odhodíš míč, tvůj translocátor ztrácí energii a musí se dobít. Nepočítej s tím že tuto taktiku použiješ moc často – v otevřených oblastech to není zrovna moc efektivní.

Proběhnutí s míčem nepřátelskou bránou znamená 7 bodů do teamového skóre a 10 bodů do tvého osobního hodnocení. Vstřelení míče do bráni přidá 3 body do teamového skóre a 4 body do tvého osobního hodnocení.

Assault
Nejinovativnější herní mód z UT99 se v plné síle vrací v UT2K4. V zápasech módu Assault jeden team hraje v roli útočníků, kteří mají za úkol v daném časovém limitu splnit soubor různých úkolů. Úkolem druhého teamu je zastavit útočníky. V okamžiku kdy útočníci splní své úkoly, nebo uplyne stanovený čas, role se obracejí. Poté co každý z teamů hrál v obou rolích, je team který splnil své úkoly v nejkratší době (nebo ten team, který splnil víc úkolů; v případě, že žádný z teamů nesplnil celou sadu úkolů) je vyhlášen vítězem celého zápasu.

Jako bonus ke standartnímu bodování z DM, jsou hráčům udíleny body za splnění jednotlivých úkolů – deset bodů za každý povinný úkol, pět bodů za úkol nepovinný. (V mnoha úrovních módu Assault, není splnění některých úkolů důležité pro výhru celého levelu, ovšem pokud jsou tyto úkoly splněny, poskytují útočníkům různé výhody. Útočící team je často nucen zvolit si na který úkol se zaměří, protože v dané situaci může mít na výběr hned z několika možných úkolů a řešení.).

Onslaught
Na internetu nejvíce omílaný nováček v UT partě, byl Onslought označován jako to nejdůležitější zlepšení, hned z počátku vývoje UT2K4. Byli slibovány obrovské, venkovními prostředími oplývající mapy, s myriádami vozidel a vznášedel. Je náším potěšením konstatovat, že všechny sliby se staly skutečností.

V zápasech módu Onslought každý team kontroluje základnu ve které je umístěno tzv. „Power Core“. Jádro je na začátku hry imunní vůči poškození. Na mapě je umístěn řetězec tzv. „Power Nodes“ o jejichž kontrolu teamy soupeří. Vstoupení na „Nod“ jej aktivuje a začne jeho konstrukce v barvě tvého teamu. V okamžiku kdy je konstrukce dokončena, je „Nod“ váš a slouží jako mini-základna pro tvůj team. Vozidla a power-upy se objevují v jeho blízkosti a pouze tvůj team je schopen tyto vozidla používat. Navíc získáváš možnost k získání nebo zaútočení na další přilehlé „Nody“. V okamžiku kdy tvůj team získá „Power Node“ přilehlý k protivníkově základně, jejich „Power Core“ ztratí svůj štít a tvým úkolem se stane jej zničit.

V kterýkoliv čas bude tvůj tým bránit svou základnu, získávat neobsazené „Nody“, bránit své hraniční „Nody“, útočit na nepřítelovy „Nody“, anebo bude pracovat na zničení nepřítelova „Power Core“. Kvůli úspěchu v Onsloughtu je třeba mít v teamu hráče ochotné podělit se o několik různých rolí ve hře. Onslought je jednoduché se naučit, ale velice těžké jej zvládnout.

Za úspěšně postavený „Power Node“ a za zničení postaveného „Nodu“ obdržíš pět bodů (při výstavbě „Nodu“ ti body přibývají postupně). Za zničení „Nodu“, který je ve výstavbě dostaneš jeden bod. Pokud budeš ten kdo vypálí poslední střelu, která zničí nepřátelské „Power Core“, získáš deset bodů.

Mutant
Dalším debitujícím módem v UT2004 je mód „Mutant“. Mód „Mutant“ změní jednoho z hráčů v superhráče a to tak, že jej obdaruje neomezenou neviditelností, dvojitou silou poškození, plným zdravým a pancířem a kompletním sortimentem zbraní. Tento mutant je jediným hráčem, který může získávat body a všichni ostatní hráči soupeří v tom, kdo zabije mutanta. Když mutant zemře, kdokoliv jej zabil, stává se mutantem a získává šanci získat nějaké body. Hráč s nejmenším počtem bodů (tzv. Bottom Feeder) může bodovat klasickým způsobem jako v DM, tzn. fragovat každého kdo mu příjde do cesty.

Invasion
Taktéž mód „Invasion“ debutuje v tomto vydání UT a je unikátní v tom, že se všichni hráči v této hře (obojí, lidé i boti) spojí dohromady v jednom teamu. Vlny nepřátel postupují proti tvému teamu, přičemž každý hráč obdrží pouze jeden život na jednu vlnu nepřátel. Když zemřeš, jsi mimo hru až do další vlny nepřátel, takže ti nezbude nic jiného sledovat tvé spoluhráče a modlit se popř. připíjet na jejich úspěch. Pokud jsou všichni hráči rozfragování ještě před koncem vlny, hra končí; pokud přežije byť i jeden z hráčů ostatní jsou oživeni a následuje další ještě tužší vlna nepřátel.

Tento mód se hraje docela přímočaře – hlavní je držet při sobě, pomáhat si proti větším skupinám silnějších nepřátel a chránit své zdravý jak je to jen možné.

Takže tady to máte; rychlý úvod do každého herního módu obsaženého v UT2K4. Koukněte se na sekci „Výherní strategie“ pro detailní popisy a triky jak dominovat nad svými protivníky a určitě se koukněte na kapitolu „Mapy“ pro informace o mapách a doporučené cesty po nich. Kvůli přidání něčeho nového do Vašich her, koukněte na sekci „Mutátory“, kde je přehled všech možných herních vylepšení a variací . 



ZDROJ